Günümüz teknolojisinde bir çok firma online tahsilat alt yapıları kullanmaktadırlar. Online tahsilat alt yapılarına bankadan aldıkları sanal pos veya ödeme kuruluşlarından aldıkları sanal posu entegre ederek tahsilatlarını gerçekleştirmektedirler. Çekim işlemlerinde başarısız işlemlerle karşılaşarak çeşitli hatalar dönebilir. Bazı hata kodları ile birlikte kısa açıklamalar ile anlaşılabilir yanıtlar dönmektedir. (Limit yetersiz, yetersiz bakiye gibi)
Sanal pos (Point of Sale) hata kodları, sanal pos üzerinden gerçekleştirilen işlemlerin başarısız olduğunda verilen hata mesajlarıdır. Bu hata kodları, bankalar veya ödeme hizmet sağlayıcıları tarafından tanımlanır ve genellikle belirli bir hata veya sorunu belirtir. İşte bazı yaygın sanal pos hata kodları ve anlamları:
Önemli: Ödeme Kuruluşu Sanalposu kullanıyorsanız eğer bu poslarda American Express(Amex) Kredi Kartların oranlarının yüksek olması sebebiyle kapalı bulunmaktadır. Bu kartlardan çekim için çalıştığınız ödeme kuruluşunuza açtırmanız gerekmektedir.
Shop&Fly Kredi Kartları hatası: Garanti bankası özeline ait olduğu için, Garanti bankası dışında diğer bonus card bankaları bu karta taksit seçeneği sunmamaktadır. Sadece tek çekim yapılabilir ve bazı durumlarda oranlarının mill kazandırması nedeniyle karta red verebilirler.
Ticari Kredi Kartı Sanalpos Hatası: Nisan ayında yapılan TCMB ve BDDK kredi kartları yönetmeliği gereği ticari kartlara taksit ve tutar kısıtı getirmiştir. Bu nedenle ticari kredi kartları yapılan işlemlerde hatalı olmaktadır. Bir çok banka ticari kredi kartlarının taksit sayısını düşürmüş ve günlük belirli tutarlarda işlem limiti getirmiştir. Link üzerinden ulaşabilir siniz, https://gedikgrup.com.tr/turkiye-kredi-karti-kullaniminda-sektor-taksit-kisitlamalarii/
B2b, B2c, Eticaret gibi bir platform kullanıyorsanız ve sürekli sanalpos hatası alıyorsanız genel olarak entegrasyonunuz ile banka veya ödeme kuruluşu tarafında yapılan entegrasyonda hata bulunmaktadır.
01 – Onaylanmadı: İşlem reddedildi. Genellikle yetersiz bakiye veya yetkisiz işlem nedeniyle olur.
04 – Kartı Alıkoy: Kartın çalındığı veya kaybolduğu şüphesiyle işlem reddedildi.
05 – Onaylanmadı: İşlem reddedildi. Yetersiz bakiye veya yetkisiz işlem gibi durumlar söz konusu olabilir.(Kart sahibi bankasıya görüşme sağlaması gerekmektedir. Genel hata kart sahibi kaynaklıdır.)
12 – Geçersiz İşlem: İşlem hatalı veya desteklenmeyen bir formatta yapıldı.
14 – Geçersiz Kart Numarası: Girilen kart numarası hatalı veya geçersiz.(Kart bilgisi genelde hatalı girilmektedir. Son kullanım tarihi yada CV kodu olarak.)
30 – Biçim Hatası: Gönderilen verilerde biçimlendirme hatası var.
35- Hash Hatası: Bu Hata genel olarak entegrasyon yapılan altyapı kaynaklıdır. Web Service bağlantı kopması yada entegrasyon aşamasında hatalı koddan kaynaklı olarak.)
41 – Kaybolan Kart: Kartın kaybolduğu rapor edildi.
43 – Çalınan Kart: Kartın çalındığı rapor edildi.
51 – Yetersiz Bakiye: Hesapta yeterli bakiye yok.
54 – Süresi Dolmuş Kart: Kartın son kullanma tarihi geçmiş.
55 – Hatalı Şifre: Girilen PIN kodu hatalı.
57 – İşlem Tipine İzin Verilmiyor: Kart sahibi tarafından bu işlem türüne izin verilmemiş.
61 – Limit Aşıldı: İşlem tutarı, belirlenen işlem limitini aşıyor.
62 – Kısıtlanmış Kart: Kart belirli işlemler için kısıtlanmış.
91 – Banka Ulaşılamıyor: Banka veya kart sağlayıcısı yanıt vermiyor.
96 – Sistem Arızası: Banka veya ödeme sağlayıcısı sisteminde teknik bir arıza var.(Ödeme kuruluşunun banka ile olan bağlantısı kopması sonrasında bu hatayı vermektedir.)
99 – Ödeme Alınamadı: Bu hata Ödeme kuruluşundan kaynaklı olarak karşı taraf kartlarının fazla oran kesintisi yada mil kartları olması nedeniyle vermektedir.)
3D Secure Kaynaklı sanalpos hatalarında kart sahibi ödeme işlemi gerçekleştirirken 3D Secure ekranına yönlendirme sağlamıyorsa sistem, Kart sahibi mevcut bankasını arayıp kartını 3D’li işlemlere açtırmasını talep etmesi gerekmektedir. Bu işlem sonrasında başarılı işlemi gerçekleştirebilir.
Sanal Pos Hata Kodları Anlaşılır Değil
Sanal pos hata kodları, bankadan bankaya veya ödeme sağlayıcısından sağlayıcısına değişiklik gösterebilir. Detaylı bilgi için, hizmet aldığınız bankanın veya ödeme hizmet sağlayıcısının teknik dokümantasyonuna başvurmanız faydalı olacaktır.
Sanalpos Hata kodları genel olarak müşteri kredi kartlarının internet kullanımına kapalı olması, Limit Kısıtı, Karta daha önce banka tarafından tedbir gibi hatalardan kaynaklanmaktadır. Eğer kartınızda bu hatalar bulunmuyor sorun Sanalpos sağlayan Banka veya Ödeme Kuruluşundan kaynaklanmaktadır. Anlık banklarda service bağlantısı kopabilir. Ödeme kuruluşu servis sağlayıcınız banka ile bağlantısı kopmuş olabilir.
Sanal pos hizmetlerinden faydalanmak ve finansal yönetim desteği almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.